SuperTangkas

Minggu, 27 Mei 2018

Berita Politik - Rudal Yang Di Ciptakan Oleh Korea Utara Yang Bisa Mengratakan Setegah Wilaya AS

Berita Politik - Rudal Yang Di Ciptakan Oleh Korea Utara Yang Bisa Mengratakan Setegah Wilaya AS .


Ujian peluru berpandu terkini oleh Korea Utara telah membahagikan kekuatan bersatu dunia di sebalik sekatan baru PBB beberapa hari yang lalu. Ujian peluru berpandu Korea Utara yang terbaru berjaya mencapai titik paling jauh.

Rumah Korea Utara melancarkan peluru berpandu melalui wilayah Jepun. Peluru berpandu dipercayai mempunyai kemahiran untuk mencapai wilayah AS di Guam. Tentera Korea Selatan (Korea Selatan) menulis peluru berpandu itu mencapai ketinggian kira-kira 820km, terbang sejauh 4,700km melalui pulau Hokkaido elemen Jepun utara sebelum tiba di laut.

Peluru berpandu itu diperkenalkan dari ranau Sunan di ibu negara Pyongyang sebelum jam 5:00 waktu tempatan. Sunan adalah rumah kepada Lapangan Terbang Antarabangsa Pyongyang.

Sebagai ujian terakhir pada 1 April, peluru berpandu telah terbang di pulau Hokkaido di utara Jepun sebelum menjunam ke Lautan Pasifik. Tiada laporan kemusnahan pesawat atau kapal.

"Ini adalah peluru berpandu balistik terjauh yang pernah dilakukan oleh Korea Utara," kata Ongko Dempsey dari Institut Kajian Strategik Antarabangsa dalam tweet seperti On Friday (15/1/2018).

Sekutu utama Korea Selatan dalam beberapa minit menanggapi tindakan Korea Utara dengan menembak dua peluru berpandu balistik ke dalam laut dalam serangan simulasi terhadap jirannya.

Menjawab hubungannya, Amerika Syarikat (AS) menulis bahawa beban menanggapi tindakan Korea Utara jatuh untuk China dan Rusia. China adalah sekutu utama Pyongyang dan Rusia mempunyai hubungan dengan rejim di Pyongyang.

Tetapi China telah meletakkan Amerika Syarikat pada tanggungjawabnya sendiri, sementara Rusia mengutuk retorik AS "agresif".

Setiausaha Negara AS Rex Tillerson menjamin Washington kini sedang mempertimbangkan Beijing dan Moscow untuk bertindak menentang Pyongyang.

"Mereka harus menunjukkan sikap tidak bertoleransi mereka terhadap pelancaran peluru berpandu ini dengan melakukan tindakan langsung mereka sendiri," katanya.

Beliau menulis bahawa China membekalkan Korea Utara dengan majoriti minyaknya, sementara Rusia adalah syarikat yang menggunakan Korea Utara terbesar.

Jurucakap kementerian luar negeri China, Hua Chunying, menjawab kenyataan Tillerson dengan menulis bahawa negaranya bukan titik konflik.

"Pelbagai pihak yang terlibat secara langsung mesti bertanggungjawab," katanya kepada pemberita dalam pengiktirafan jelas mengenai Amerika Syarikat dan Korea Selatan.

"Sebarang percubaan untuk mencuci tangan isu ini tidak bertanggungjawab dan tidak membantu menyelesaikan masalah ini," katanya.

Beliau menambah bahawa sekatan bukan teknik untuk menyelesaikan masalah dan memanggil penyelesaian yang damai melalui cara diplomatik rasmi.

Sementara itu, bercakap di stesen radio Rusia, jurucakap kementerian luar negeri, Maria Zakharova berkata: "Kami bukan hanya menunjukkan sikap tidak bertoleransi terhadap pelancaran haram tetapi juga kesediaan kami menyelesaikan situasi di Semenanjung Korea."

"Malangnya, retorik agresif adalah satu-satunya yang datang dari Washington," katanya.

1 komentar:

  1. Deposit Minimal Hasil Maximal !!!
    Hanya Bersama kami pelangiwarna.net
    Main Games Asik , Hanya modal 25 ribu kamu bisa main 8 permainan . 8 permainannn lohhhhh ... ada bonusnya juga lagi .
    Bonus Cashback Terbesar dan Bonus Refferal Istimewa .
    Don''t Forget Main Games Poker dan Domino Asik .
    Remember Pelangiwarna,net
    kunjungi Langsung di www,pelangicapsa,net atau hubungi cs kami langsung di :
    dan mainkan 8 games Special Kami :

    SITUS BANDARQ TERPERCAYA
    SITUS BANDAR POKER TERPERCAYA
    SITUS ADUQ TERPERCAYA
    SITUS DOMINO99 TERPERCAYA
    SITUS BANDAR66 TERPERCAYA
    SITUS POKER TERPERCAYA
    SITUS CAPSASUSUN TERPERCAYA
    SITUS BANDAR SAKONG TERPERCAYA

    ? Pin BBM : D872D7D9 ? WHATSAPP +85516675661
    Pelangi99 Merupakan Agen Domino Online, Poker Online Terpercaya, Daftar Pelangi99 Sekarang,
    Link Alternatif Pelangi99
    Pelangi99 Adalah Agen BandarQ dan POker Uang Asli Online Terpercaya Di Indonesia Yang Menggunakan Server Terbaik

    Situs Pelangi99 tempat main judi kartu online seperti bandarq, aduq, domino99. bandar66, bandarpoker , poker, capsa, sakong terbaik dan 100 % tanpa bot

    BalasHapus